Płatne a darmowe oprogramowanie dla firm

Płatne a darmowe oprogramowanie dla firm

Dziś praca przy komputerze jest podstawą pracy w każdej firmie, nieważne, czy to warsztat samochodowy – tam z komputera od czasu do czasu korzysta przecież szef, czy biuro rachunkowe, czy też agencja marketingowa. O ile mechanikowi samochodowemu, który prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą wystarczy oprogramowanie darmowe, o tyle przy małych i średnich firmach bardziej wydajne okaże się to komercyjne. Dlaczego? Jakie korzyści wynikają z jego posiadania? Czy ma jakieś wady?

Zacznijmy od tego ostatniego – komercyjne oprogramowanie dla firm oczywiście kosztuje, jednak jest to inwestycja, która szybko się zwraca. Głównie dlatego, że w jego przypadku możemy mówić o zwiększonej liczbie funkcji, w stosunku do oprogramowania darmowego. Czasem podstawowe opcje okazują się przecież niewystarczające, jak w takim razie dobrze wykonywać swoją pracę? Mowa tu zarówno o edytorach tekstu, czy choćby programach graficznych, jeśli już pozostajemy w kręgu wcześniej wymienionych firm – agencji marketingowej czy biura rachunkowego.

Oprogramowanie płatne jest również bezpieczniejsze od tego typu open source – nad jego kodem czuwa grupa ekspertów, nie ma możliwości, aby każdy programista dowolnie go modyfikował. Przy oprogramowaniu płatnym możemy również liczyć na częste aktualizacje i support, co okaże się pomocne zwłaszcza, jeśli firma zwiększy tempo rozwoju.

Do najpopularniejszych rozwiązań tego typu należy z pewnością znane na całym świecie oprogramowanie firmy Microsoft. Nikomu nie trzeba chyba przedstawiać też zbytnio produktu, jakim jest Microsoft Office – pakiet programów biurowych, który ma nie tylko bogatszą szatę graficzną, ale również więcej funkcji, niż na przykład darmowy odpowiednik – Open Office.

Zakup płatnego oprogramowania warto rozważyć już na etapie zakładania firmy. Dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej przewidują przecież przeznaczenie środków również na niezbędne programy, które pozwolą na rozwój i sukces danej firmy.

Submit a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *