Nowy Kindle Fire i Kindle Whitepaper, czyli wiadomości z konferencji Amazonu

Nowy Kindle Fire i Kindle Whitepaper, czyli wiadomości z konferencji Amazonu

Przed wczorajszą konferencją Amazona, na której zaprezentowane zostały nowe urządzenia tej firmy, w Internecie krążyło wiele plotek na temat tego, co tak naprawdę zapowie amerykański koncern i czy będzie to rewolucja na miarę zeszłorocznego Kindle Fire. Po obejrzeniu relacji z prezentacji nowych czytników Kindle Whitepaper i tabletów Kindle Fire HD  można chyba udzielić na to ostatnie pytanie odpowiedzi twierdzącej.

Ogółem Amazon zapowiedział na swojej konferencji sześć urządzeń – trzy tablety Kindle Fire HD i trzy czytniki e-booków. Po cenach widać wyraźnie, że Amazon zamierza kontynuować swoją politykę sprzedawania tanich tabletów oraz czytników i zarabiania nie na nich, ale na świadczonych na nie usługach. Niestety zamówienie nowych produktów na tereny Polski nie jest jeszcze możliwe, a gdy już będzie, to i tak polski klient będzie musiał doliczyć do podanych sum koszty wysyłki i cła.

Kindle Fire HD

W tej serii największą nowością jest Kindle Fire HD 8,9” 4G, który posiada większy od standardowego, bo prawie dziewięciocalowy wyświetlacz o rozdzielczości 1920 x 1200. Oprócz tego pojawią się dwa inne modele: Kindle Fire HD 7” 4G i Kindle Fire HD 7” o mniejszym od tamtego ekranie.

Wszystkie urządzenia z tej serii mają posiadać dwa głośniki stereo zapewniające dźwięk Dolby Digital Plus, dwie anteny Wifi, zapewniające jak najlepszy odbiór sygnału, oraz 16 gigabajtową pamięć wewnętrzną. Co więcej usługa Whispersync, która dzięki synchronizacji danych w chmurze Amazonu zapisywała nasze postępy w czytaniu tekstu i pozwalała rozpocząć lekturę zawsze od miejsca, gdzie przerwaliśmy, teraz dostępna będzie także dla audiobooków. Inna ciekawa funkcja znana z poprzednich urządzeń Amazonu, czyli X-ray, zapewniający nam przy pomocy jednego kliknięcia dodatkowe informacje na temat wybranej postaci, miejsca czy faktu pojawiającego się w tekście, teraz zostanie rozszerzona również na filmy. Jedno kliknięcie w postać na ekranie przeniesie nas na podstronę IMDb poświęconą grającemu ją aktorowi. Poza tym pojawić się mają nowe aplikacje do przeglądania poczty elektronicznej, Facebooka czy Skype’a.

Ceny:

  • Kindle Fire HD 8,9” 4G – 499 dolarów;

  • Kindle Fire HD 7” 4G – 299 dolarów;

  • Kindle Fire HD 7” – 199 dolarów.

Kindle Whitepaper

Amazon ma również wypuścić dwa nowe czytniki korzystające z technologii E Ink (trzecie, zwane po prostu Kindle, to urządzenie znane już od roku, tyle że w niższej cenie i z nową obudową). Urządzenia z linii są następcami Kindle Touch. Do głównych innowacji w ich zakresie ma należeć poprawa jakości wyświetlanego obrazu: liczba pikseli została zwiększona o 62%, a kontrast o 25%, więc zgodnie ze słowami Jeffa Bezosa, CEO Amazonu, czerń ma być jeszcze czarniejsza, a biel – bielsza. Poza tym dodano możliwość oświetlania ekranu, więc użytkownicy uzyskają możliwość korzystania z czytników Amazonu także w ciemnych pomieszczeniach, a ograniczenie związane z koniecznością dostępu do źródła światła było jak dotąd największym ograniczeniem e-czytników.

Poza tym zapowiedziano pewną innowację w dziedzinie publikowania i udostępniania swoich tekstów jako e-booków. Od teraz ma to być dużo łatwiejsze i prostsze także dla tych autorów, którzy chcą samodzielnie, bez pośrednictwa wydawnictwa, opublikować swój tekst.

Ceny:

  • Kindle Paperwhite 3 G – 179 dolarów;

  • Kindle Paperwhite – 129 dolarów;

  • Kindle – 69 dolarów.


Źródło: amazon.com

Submit a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *