Dobre wieści dla wszystkich fanów sportowej platformy Nike+. Znana z angażowania swoich fanów marka jakiś czas temu zapowiedziała start programu Nike+ Accelerator, dzięki któremu najzdolniejsi programiści z całego świata mieli szansę zaistnieć ze swoją aplikacją w całym ekosystemie firmy. Ostatnio podano do wiadomości publicznej nazwy kilku startupów, dzięki czemu można wstępnie przewidzieć, w jakim kierunku chce się rozwijać firma.
Chęć współpracy z zewnętrznymi podmiotami w kwestii dostarczania tak software’u, jak i hardware’u Nike wyraziło już w grudniu ubiegłego roku, kiedy nawiązano nić porozumienia ze startupem TechStars. Teraz ogłoszono nazwy dziesięciu firm, które mają mieć szansę na bezpośredni udział przy rozwijaniu platformy Nike+ oraz systemu premium NikeFuel. Koncern liczy, że dzięki takim posunięciom uda się pchnąć całość w nowym, świeżym kierunku.
Aplikacjami, które zdobyły uznanie szefostwa Nike i mogą liczyć na wsparcie finansowe jest CoachBase – program umożliwiający tworzenie schematów tak potrzebnych dla gier zespołowych, ich animację oraz natychmiastowe dzielenie się z osobami zainteresowanymi.
Kolejną jest FitDeck, czyli aplikacja zawierająca cyfrowe karty posegregowane na konkretne kategorie, z których użytkownik sam, lub za pomocą samego programu może ułożyć idealny program treningowy odbiegający od standardów i zabójczej rutyny. Ostatnim producentem z pierwszej trójki jest GeoPalz, który pracuje nad kilkoma aplikacjami, które zasadzają się na śledzeniu codziennej aktywności użytkownika, niezależnie od jego wieku. Jedną z funkcjonalności ma być np. licznik kroków, jakie stawiamy każdego dnia. Do tej pory każdy ze startupów oparty był na dobrym pomyśle, ale brakowało mu ostatecznego szlifu i wykończenia, który dzięki finansowemu i infrastrukturalnemu wsparciu Nike ma być możliwy. Pozostałymi 7 szczęśliwcami są:
- GoRecess – pozwala użytkownikom na znalezienie i zapisanie się na zajęcia fitness w okolicy oraz zaplanowanie kalendarza zajęć;
- Chroma.io – niezależne studio produkujące gry, które wykorzystują realną aktywność do czynienia wirtualnego postępu;
- GoFitCause – wykorzystuje aktywność fizyczną do zbierania środków na cele charytatywne;
- HighFive – sieć reklamowa dla aplikacji prozdrowotnych, która pozwala na nagradzanie użytkowników, którzy osiągają swoje cele;
- Sprout At Work – propozycja dla biznesu, która pozwala na rywalizację pracownikom na schematach znanych z sieci społecznościowych;
- Incomparable Things – tworzy ligę, w której rywalizują osoby aktywne fizycznie, a drogą do zwycięstwa jest osiąganie własnych celów
- RecBob – platforma do organizacji meetingów ukierunkowanych na wspólne uprawianie sportu;
Twórcy wybranych startupów wybiorą się teraz do Portland w stanie Oregon by pod czujnym okiem koncernu rozwijać swoje pomysły. Mentorzy, którzy będą czuwać nad postępem prac zostali wybrani tak z samej firmy, jak i z innych największych na świecie marek, takich jak Facebook, Foursquare czy Spotify. Program, w trakcie którego deweloperzy będą mieli dostęp do najnowocześniejszych danych i profesjonalnych narzędzi będzie trwał trzy miesiące i po tym czasie koncern oceni, czy autorom udało się dopasować aplikację do wymagań ekosystemu Nike+.
foto: Photon™ / Foter.com / CC BY-NC-ND