Budżetowy iPhone w drodze

Budżetowy iPhone w drodze

Produkty Apple można było zawsze opisać przynajmniej dwoma cechami – świetnym designem i wysoką ceną. Były to też kluczowe elementy dla strategii komunikacyjnej marki. Już jednak w roku minionym dostaliśmy parę sygnałów (między innymi iPad mini), że firma może zmienić pozycjonowanie.

Okazuje się, że ci którzy przewidywali produkcję budżetowych urządzeń w laboratoriach Cupertino dzisiaj mogą się uśmiechnąć z satysfakcją. Po podaniu informacji przez Digtimes i potwierdzeniu jej przez The Wall St. Journal możemy być pewni – Apple pracuje nad tańszą wersją swojego flagowego produktu – iPhone’a – skierowanego na rynek chiński. Dobre wyniki sprzedaży najmniejszego z rodziny tabletów sygnowanego logiem jabłuszka w kraju ze stolicą w Pekinie ostatecznie przekonała zarząd do takiego posunięcia. Premiera ma nastąpić w pierwszym kwartale bieżącego roku.

Tani iPhone dla Chin

Słuchawka ma być skonstruowana z 'nieco gorszych jakościowo materiałów’, w tym z odzyskanych drogą recyklingu ze starszych modeli iPhone’ów. Co ciekawe, o takich planach WSJ informował w roku 2011. Mówi się, że Apple już od jakiegoś czasu miał w planach wypuszczenie budżetowego iPhone’a skierowanego na rynki rozwijające się, jakim niewątpliwie są Chiny. Tam popularność elektronicznych zabawek jest olbrzymia, ale ceny standardowych produktów Apple dla przeciętnego konsumenta są zbyt wysokie. Tym sposobem Kalifornijczycy chcą rzucić wyzwanie twórcom systemu operacyjnego Android, którego ogromna popularność wiąże się właśnie z możliwością zastosowania go na tanich urządzeniach, dostępnych niemal dla wszystkich. Są jednak rynki smartfonów, na których Apple ze swoim iOS’em może jeszcze powalczyć o udział. W Chinach urządzeń z logiem amerykańskiej firmy sprzedaje się wciąż sporo, chociaż segment 'sprytnych telefonów’ to regularne spadki dochodów na rzecz Samsunga, Nokii, a także krajowych producentów – ZTE, Lenovo i Huawei.

Co więcej, Digtimes twierdzi że 'budżetówka’ od Apple będzie miała większy ekran niż iPhone 5, ale do takich informacji należy podchodzić z dużym dystansem. Inną sprawą pozostaje nowe pozycjonowanie firmy w świadomości konsumenta. Jeszcze niedawno Apple był producentem ekskluzywnym. Jednak od jakiegoś czasu firma konsekwentnie odchodzi od wartości, które sprawiły, że stała się najdroższą marką świata – stara się dostosować do klienta, zapominając jednocześnie o tym z czego słynęła, czyli kreowania jego potrzeb.

2 komentarze

  1. No i dobrze! Więcej osób kupi, więcej osób przekona się że Apple jest super!

  2. ta, kupią co najwyżej jakiś plastikowy szajs, który ma udawać apple.

Submit a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *