Co nowego w akcesoriach w 2012 roku?

Co nowego w akcesoriach w 2012 roku?

Nowiutki iPad pojawi się w sprzedaży na wiosnę! Taką radosną informację – jako pierwszy – podał serwis DigiTimes.com. Tablet nie dostanie jednak numeru trzeciego, nie będzie więc zupełną innowacją firmy Apple, lecz stanie się modyfikacją iPada 2. Odświeżoną oraz ulepszoną.    

Co będzie charakteryzować ów gadżet: cieńsza obudowa plus dłuższy czas pracy na baterii. Dlaczego nie jest to więc magiczna „trójka”, tj. kolejna ipadowa odsłona? Odpowiedź jest prosta – klienci Apple są wciąż zadowoleni ze swojego sprzętu. Tablet tej marki jest najlepiej sprzedającym się produktem na świecie, dlatego najbliższa odsłona iPada 3 nastąpi – najwcześniej – w trzecim kwartale 2012 roku.

Kontrakt z Apple podpisała właśnie, znana z produkcji telewizorów LCD, firma Sharp. Markę założył w 1912 roku – dziewiętnastoletni wówczas – Tokuji Hayakawa. Założył on mały zakład metalurgiczny, w którym wyrabiał metalowy ozdoby do włosów. Na tradycyjnym japońskim rynku fabryczka szybko zdobyła rozgłos i zebrała fundusze na modernizację. Już w dwa lata po otwarciu zainstalowano w niej jednokonny silnik motorowy, znacznie zwiększający moc produkcyjną zakładu.

Światową sławę Sharp zawdzięcza dystrybucji mechanicznego pióra z metalową końcówką. Zamówień napływało mnóstwo, dlatego Hayakawa zdecydował się otworzyć spółkę Hayakawa Brothers Shokai, imającą się tylko wytwarzaniem piór. Tak do milionów domów trafiły pisadła o nazwie Ever-Sharp Pencil, popularyzujące nazwę firmy pod wieloma szerokościami geograficznymi. W 1923 roku firma zatrudniała dwieście osób sprzedając ponad pięćdziesiąt tysięcy piór miesięcznie. Kres znakomitej passie przyniosło wielkie trzęsienie ziemi, niszczące całą fabrykę.

W 1924 Hayakawa przeniósł się do Osaki, gdzie zbudował fabrykę metalowych narzędzi piszących i gdzie – do dziś – znajduje się główna siedziba firmy Sharp. Rok później rozpoczęły się prace nad odbiornikiem radiowym, którego pierwowzór Hayakawa otrzymał z Ameryki. Sharp przeszła do historii jako pionier ery radiowej, zalewając rynek swymi produktami.  Crystal radio set sprzedawało się doskonale, aż do wybuchu drugiej wojny światowej.

Aż do lat pięćdziesiątych firmę nękał kryzys – dopiero w 1953 roku wyprodukowano pierwszy model telewizora Sharp TV3-14T. Japonia zachwyciła się wynalazkiem, a produkt na rynki światowe rozprowadzała – nowopowstała – spółka Sharp Electric Co. W latach 1960 – 1961 rozpoczęła się masowa produkcja nowych kolorowych telewizorów. W tym samym roku wynaleziono baterie słoneczne, których rozpowszechnianie zaczęto w  1963 roku. Zasilały one m.in. kalkulatory. Sharp objął swym patronatem również wyrób sprzętu medycznego, stacji pogodowych, kuchenek mikrofalowych. W latach siedemdziesiątych nastąpiło spowolnienie gospodarcze w Japonii, wymuszające na firmie znaczne zmiany i dostosowanie się do nowych warunków. Mniejsze zapotrzebowanie na krajowym rynku szybko nadrobiono eksportem. Rozwijał się marketing i promocja. Zachwalano kasy fiskalne firmy Sharp, czterobitowe mikroprocesory oraz drukarki atramentowe. Hitem okazały się wyświetlacze LCD.

Przełom lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych jawi się pod znakiem komputeryzacji. Do obiegu trafiają także kamery z wyświetlaczem LCD czy innowatorskie telewizory.  Nic więc dziwnego, że to właśnie ta japońska marka będzie produkować nowe ekrany dla iPada 3 – oznacza to, że nowiutki model zostanie wyposażony w monitor o – niespotykanej dotąd – rozdzielczości 20481536 pikseli. Dzięki temu rozwiązaniu gadżet będzie mógł wyświetlać filmy nawet w wersji full HD! To gratka w akcesoriach iPad . Potencjalnych nabywców najbardziej interesuje – oczywiście – cena tegoż cudeńka.

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *